Selasa, 9 November 2010

angan-angan dan impian

abang kassim... pon... poonn... poonnn...
hahahaha,
lama xtekan keyboard ni yang dah usang lagi berhabok...

angan2 dan impan???

sebelum tu...

pernah x??? merasa atau mengalami peristiwa dibawah ni --->>> ???
ketika i2 tengah memikirkan seseorang, tiba2 orang tersebut akan call... lalu berbicara,
" ku baru fikirkan " !!!

atau,

pernah x??? merasa peristiwa macam ni ??? --->>>
merasakan perkara atau peristiwa yang pernah berlaku,
penah pikir x dalam minda kita semua sebelum ni???

macam mana nk katakan??? adakah ini kuasa minda???

tut... tutt... tuttt... tutttt... tutttt...

entry kali ni aku nak menaip pasal angan-angan dan impian aku. sesuatu yang masih dalam khayalan atau imaginasi aku, tetapi mungkin akan menjadi realiti dan terus kekal dalam fantasi aku...

mungkin orang lain pernah berkata atau aku baca dalam mana2 buku la --->>>
tidak ada satu pun yang boleh dicapai tanpa terlebih dahulu melihatnya dalam imaginasi angan-angan kehidupan seharian ataupun impian.

ingat x peribahasa klau x salah aku la...
"angan-angan mat jenin"
cikgu sekolah rendah kita pun penah kata... berangan tuh macam mat jenin, tapi andai mat jenin berangan kosong... dia xakan bekerja mengutip kelapa, dia sudah memulakan langkah pertama dalam imaginasi [berangan-angan] cuma imaginasi itu telah dimatikan oleh penglipurlara yang tidak memahami konsep imaginasi secara cemerlang...

buzz.. buzz... buzzz... ades,
ini bukannya entry.. rasa macam tgh wat karangan bahasa melayu perbahasan parlimen exam spm lak !!!



angan-angan atau impian aku daripada dulu sampailah sekarang... ialah,











kalau xda angan mana wujudnya perancangan
hanya perancangan boleh menjayakan kenyataan
lihat orang yang berada disekeliling kita
lihat orang yang berjaya
meraka semua bermula daripada sebuah angan-angan dan impian
kejayaan hari ini
mesti bermula sebuah angan-angan mahupun impian

Tiada ulasan: