Isnin, 6 Disember 2010

SEMAKIN HENDAK BERUBAH SEMAKIN BANYAK UJIAN... tabahkan hatiku ya.Allah


aku petik kata-kata Hamka.
cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan.
cinta bukan mengajar kita menghina diri, tetapi menghembuskan kegagahan.
cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.
cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. 
kepada mereka yang masih percaya, walaupun cinta telah dikhianati. 
kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya.
dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

aku berbicara.
sungguh, perubahan itu menuntut pengorbanan
segala yang dulunya aku cintai, perlu dihindar
semua yang awalnya aku sukai, perlu dibuang
ahhh... aku tidak mahu mengeluh
 pendek kata, segala yang dilakukan bukan atas dasar Islam dan Iman, wajib dikorbankan.

kadangkala hati aku terdetik
sampai bila aku mampu bertahan ???
sejauh mana mampu aku melangkah ???
melawan bisikan halus syaitan
yang tidak kenal erti putus asa

ya Rabb, aku pohon pada-Mu
berikan aku kekuatan
kekuatan untuk terus istiqamah
istiqamah di atas jalan-Mu


kejujuran dan kasih sayang aku insha.Allah akan terus bersama



Tiada ulasan: