Sabtu, 26 November 2011

layakah aku mengucapkan lafaz sakinah itu.


1 MUHARRAM 1433 ~ cepat sungguh masa berlalu.
26 /11 / 2011 selamat hari lahir aku ucapkan untuk Baizuliana Baharom 


-@#$%! ~ kalau cinta itu datang kerana Allah, sejauh  mana pun pergi, kita akan dapat balik. kalau cinta itu kerana nafsu suka-suka, mula-mula memang sakit, lepas itu tiada apa-apa... ingin aku bertanya kata-kata yang tertulis pada empuya diri ini

Salam Awal Muharram semua, semoga yang terbaik menjadi milik kalian semua. 


PENGORBANAN
satu kalimah yang tidak asing, semua orang selalu memperkatakan. sebenarnya dalam  hidup ini kita akan selalu berkorban. terpaksa mengorbankan sesuatu untuk mendapatkan sesuatu yang lain. disebalik pengorbanan, insha.Allah terselit kemanisan yang dapat dirasai oleh jiwa yang berkorban. tetapi pernahkah aku berkorban atau membuat pengorbanan ??? aku memikir dan tertanya seorang diri apa pengorbanan yang kau telah lakukan ??? 

TAHNIAH.
tahniah buat sahabat yang melangsungkan majlis pertunangan.
tahniah buat sahabat - sahabat yang sudah bergelar isteri ataupun suami.
tahniah juga buat sahabat - sahabat yang sudah bergelar ummi ataupun abah.
tahniah buat sahabat-sahabat yang menamatkan pengajian dengan cemerlangnya.


 -@#$%! ~ proses pembelajaran aku tidak akan berhenti dan aku sememangnya masih ragu-ragu dengan keputusan dan pilihan aku sendiri . istilah kesal tidak wujud dalam diri kerana aku percaya, perjalanan itu perlu sampai ke destinasi.


NOTA KAKI ~  aku ingin memohon doa paling tulus agar mereka yang sentiasa berada di sisi aku hidup baik-baik dan gembira sahaja. mendoakan diri agar dijauhi dengan situasi yang menduga. aku ingin melangkah lebih jauh dalam memperbaiki cara kehidupan dan juga sahsiah diri. moga ianya disambut dengan senyuman, dilalui dengan penuh redha dan tabah demi apa yang dipanggil kejayan.

Tiada ulasan: