Sabtu, 10 Disember 2011

Warna Kehidupan Adalah Warna Kasih Sayang.


malam ini aku berasa sedih dan sebak sangat-sangat. aku teringar arwah sepupu aku yang pergi tinggalkan aku setahun yang lepas " Noor Faiz Zuhaily". aku teringat kenangan-kenangan dengan arwah, yang paling aku tidak dapat lupakan adalah semasa eidulfitri 1432H aku pulang cuti musim panas tahun lepas. teringat kata-kata arwah yang teringin nak minum air kelapa ( ayaq nyok ) pada hari raya pertama semasa berkumpul keluarga ramai-ramai di rumah datuk dan nenek aku. tanpa tukar pakaian aku capai galah dan parang terus kait buah kat belakang rumah seorang diri. terus aku kupas dan panggil Faiz untuk minum bersama-sama. kemudian berceretik sepupu-sepupu aku yang lain datang minum besama.

kadang-kadang aku terngiang-ngiang suara Wa Afandi Senawi pangail arwah dengan nama "po0O0on", itu adalah nickname yang selalu dipanggil.

Tiada ulasan: