Khamis, 24 Mei 2012

Nasihat Penaja Sebelum Exam.




Perhhh... Sudah berapa lama mana aku tak update kat blog nih ??? Otak jadi blur sekarang ini, apa pun tak boleh apa bila sekarang ini sudah masuk musim panas (summer / syaif).

Pejam celik sekarang ini sudah berada di penghujung bulan May bersamaan bulan Rejab. Ini menunjukkan bahawa bulan Ramadhan lagi 2 bulan utuk dihampiri semua umat Islam.

Aku nak tulis panjang berjela-jela pun rasa malas. Apa pun aku nak inform ini saja,

Selamat menghadapi peperiksaan anda semua. Selamat memberikan yang terbaik buat diri sendiri dan semua manusia. Jangan terlampau korbankan kepentingan diri sehingga merana demi melihat orang lain tersenyum gembira. Jaga diri, jaga hati, jaga iman dan aku cuma beritahu yang aku sayang kamu semua. Aku ingin memohon doa paling tulus agar kamu semua yang sentiasa berada di sisi aku hidup baik-baik dan gembira sahaja. Mendoakan diri agar dijauhi dengan situasi yang menduga. Aku ingin melangkah lebih jauh dalam memperbaiki cara kehidupan dan juga sahsiah diri. Moga ianya disambut dengan senyuman, dilalui dengan penuh redha dan tabah demi apa yang dipanggil kejayaan.


Tarikh peperiksaan fasa 2 sesi 2012/2013. Fakulti Am, Kuliah Bahasa Arab Al-Azhar Kaherah.
26/5/2012 - Al-Quran.
30/5/2012 - Nahu.
2/6/2012 - Fiqh Ibadat.
6/6/2012 - Balagah.
9/6/2012 - Ilmu Aswat dan Tajwid.
13/6/2012 - Nusus Adabiah.
20/6/2012 - Sorf.
23/6/2012 - Tafsir Al-Quran.


  1 - Janagan duduk galak nak kahwin di Cairo.
  2 - Berjaya atau gagal selepas sudah berusaha.
  3 - Jangan tinggalkan solat dan berdoa pada Allah.

  - Cepat-cepat la kahwin.

  - Banyak duit nak bela anak dara orang ???

  - Rock on.

  - Jangan lupa jemput yer.

  - Nak kad jemputan.


!@#$% P/S ~ Tabahkan hati aku ya.Allah. Jika aku berjaya disi, Insha.Allah akan ketemu dengan manusia-manusia yang sangat mengenang budi. Moga ada hati yang terbuka.









1 ulasan:

Pisyah Aieshah berkata...

ni ada 8paper bkn 7 ni. hri tu kata 7..