Jumaat, 22 Jun 2012

Diuji ???


Adakah diri kita ini benar sebenarnya beriman dengan Allah sepenuhnya tanpa diuji ???

Ujian tidak akan pernah berhenti. kita tidak boleh berhenti merancang biar pun setiap perancangn itu tidak pernah berjaya atau dilaksanakan. Perancangan akan memberi diri kita visi tentang masa hadapan, menjadikan insan yang mengetahui arah tuju kehidupan. Sebagai hamba Allah hendak la terus berusaha selagi yang mampu seterusnya bertawakal kepada Allah dan berah kepada-Nya. Sesungguhnya Allah itu lebih besar perancangan-Nya.

Allah berikan ujian untuk aku jadi lebih kuat, untuk aku lebih tabah. Kenapa aku begitu sombong membiarkan keadaan itu berlalu pergi tanpa aku sedari ??? Aku cuba mengundur diri supaya melihat dia mengukir senyuman kegembiraan. Aku melarikan diri sejauh mungkin agar dia menemui kebahagian.


*perhatian untuk diri aku.
- berusaha dengan sebaik-baiknya.moga Allah akan memberi jalan yang mudah untuk diri aku ini... tabahkan hatiku ini ya.Allah.


Tiada ulasan: