Ahad, 18 Mac 2012

Percaturan Hidup II


sambungan ... 

WIJDAN dan NUR,

Aku tidak pandai berikan apa yang engkau mahukan. Aku cuba memahami dia sepenuhnya walaupun aku belum pasti untuk memilikinya. Tetapi aku terus berusaha mengapai apa yang aku cuba cari selama ini. Manusia seperti aku mudah berputus asa adalah mustahil walaupun aku penah berputus asa sebelum ini. Aku tahu apa yang aku mahukan dalam hidup ini perlu disertai dengan usaha, kalau aku gagal selepas berusaha aku boleh menarik nafas lega sebab aku tahu, aku bukan cuma berdiam diri dan tengok begitu sahaja. Melemparkan segalanya pada takdir untuk menentukan apa yang aku mahukan. Mustahil benda yang baik akan sentiasa muncul pada aku, aku bukannya manusia yang baik. Terlampau banyak khilaf pada diri aku ini dan aku tidak mampu tenggelam daripada merasai nikmat dunia yang membolehkan aku hidup sebagai manusia diatas muka bumi.

Tabahkan hati aku, ya.Allah. Jika aku berjaya disini, Insha.Allah akan bertemu dengan manusia-manusia yang sangat mengenang budi. Moga ada hati yang berubah. Moga ada hati yang terbuka.







Tiada ulasan: