Selasa, 13 September 2011

cinta memang tidak pernah mati, tetapi manusia akan mati.


pernah berbicara dengan rakan aku di arau cafe kaherah mengenai cinta. cinta pertama itu segalanya yang akan menjadi kepada cinta seterusnya jika cinta yang pertama itu gagal. ada mungkin juga cinta pertama itu akan berkekalan sehingga ke akhir hayat bersama dengan manusia yang telah ditakdirkan jadi milik kita. itu cuma pendapat aku dan rakan aku bila berbicara, masing-masing ada pendapat atau pandangan tersendiri. tetapi, apa salahnya mulakan hidup baru jika cinta pertama itu gagal dan pasangan ( bekas pasangan ) telah dapat mulakan hidup baru. 

tidak ada ruginya walaupun berbuat baik pada diri sendiri. moga dapat berikan peluang untuk diri aku supaya dapat mengecapi bahagia. salahkah aku cuba mengecepi kebahagiaan tatkala orang aku pandang sudah mengalihkan tumpuan kepada tanggungjawab dan amanah yang dia kendong atas impian dia sekarang ini ??? dengan tidak melupakan kenagan lalu  telah membuat aku menyeksa cinta baru yang sedang memerhatikan dengan penuh kedukaan. aku tidak mahu kesengsaraan mengekori kehidupan aku sepanjang usia ini. 

diri aku pernah berkongsi perasaan kepada manusia yang pernah berkongsi rasa dan cinta ini. aku cuba bertanya diri aku sendiri ini, apakah pernah berusaha ??? memberikan tumpuan kepada perkara yang lebih utama ??? cinta itu memang tidak pernah mati, tetapi manusia itu yang akan mati. ini yang patut aku cuba tanamkan dalam hati.

- @#$%!  masih mahu terus mencari, berhenti atau menanti ??? aku yang tentukan sendiri. dunia ini tidak seindah syurga. aku cuma ada dua perkara, senyum dan ketawa walaupun ianya bakal memusnahkan ketabahan dan kekebalan yang terbina sejak dahulu lagi.

Tiada ulasan: