Sabtu, 10 September 2011

kekal atau lari bila bermasalah ???


tidak semua apa yang aku mahukan atau impikan akan aku gapai dengan mudah. kadangkala kegembiraan yang berada di hati ini membuatkan aku berasa seronok dengan penuh bahagia walaupun aku menyedari ianya hanya sementera. aku cuba berpegang kepada prinsip, setiap orang perlu bergembira, layak menikmati gembira dan mampu untuk ketawa.

dalam satu peringkat, aku mungkin akan menemui hubungan yang bermasalah dengan pasangan. bukan setakat cinta antara lelaki dengan perempua, malahan juga termasuk dengan hubungan keluarga, rakan sekerja dan sebagainya. aku tidak mahu melihat sesuatu yang sangat menakutkan dan disitu aku mula melihat ujian yang kecil yang boleh membawa kepada malapetaka yang tidak dapat aku bayangkan dengan benak minda jika ianya terjadi di masa akan datang.

mungkin disaat itu aku akan terhantuk dan tertanya-tanya ??? - apakah bila sesuatu sehubungan itu berantakan, apa yang perlu aku lakukan ??? adakah cuba kekal disamping mereka ataupun lari sahaja dari masalah yang mungkin akan menjejaskan diri aku ini ???

pilihan itu ada ditangan aku...

- @#$%! hidup ini kita yang tentukan, jangan pernah berharap dengan orang lain yang akan membuat keputusan untuk diri aku ini.

Tiada ulasan: